you and me will never die



fat
Jag hatar sångerna jag skrivit 
Jag hatar allt jag nånsin sagt 
Och jag hatar den jag blivit 
när jag trott att jag haft makt 
Jag hatar klyschorna jag spridit 
på sång och dans och sprit 
Man kanske borde ta sitt liv nu 
men jag trivs ju så bra i min svit 
Älskling, vi ska alla en gång dö 

Jag har alltid gillat svaghet 
Som sex & sprit & knark 
Det finns alltid som en utväg 
Och jag har aldrig varit stark 
I min skalle brann en motsats 
En skogsbrand i en park 
Där hundratusen apor 
Fyller tonårsblanka ark 
Med orden: Vi skall alla en gång dö 

Och jag ska skydda dom jag älskar 
Med hjärta, kropp och själ 
Jag ska skydda dom mot livet 
Som är hårt & fult & skört 
Jag ska ge dom allt som blir kvar 
När jag är färdig med det här 
Jag ska ge dom nått som hjälper 
Mot en ond och giftig värld 
Älskling vi ska alla en gång dö

Det jag vill ha kan inte köpas 
Inte stjälas, få till låns 
Det jag vill ha kan inte ägas 
Det är så mycket större än så 
Jag kastar pappersplan från höghus 
Mot en gnista gömd i snön 
Jag måste tro att det kan hända 
Jag måste drömma min egen dröm 
För du och jag ska aldrig dö 
Nej du och jag ska aldrig dö

1 thoughts:

  1. Michael C. Friis said...:

    Hihihihi I can see your tummytum.

Post a Comment

 
SkywalkerDesigns © 2011 | Designed by Anah Skywalker